Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Policie na Slovensku mě vyvedla z vlaku s platným lístkem. Proč?

Vlak Avala Praha – Beograd přijel 8. dubna 2012 do Brna o 35 minut později. To mi nevadilo, věděl jsem, že to v Budapešti doženeme.


Ve vlaku jsem si otevřel knihu Země Lhostejnost a hltal každičkou famózní Krylovu stránku. Ani sem se nenadál a byli jsme na Slovensku. Přistoupil ke mně průvodčí a požádal mě o jízdenku. Ukázal jsem mu svoji elektronickou jízdenku vytištěnou na papíře A4, ještě v deskách. Průvodčí mi oznámil, že je neplatná, neboť není oražena českým průvodčím. Odpověděl jsem mu, že je vydaná na konkrétní tento vlak, tento den, na moje jméno, je nevratná a ukázal jsem mu průkaz totožnosti. Průvodčí mi odpověděl, že je neplatná, neboť není oražena českým průvodčím. Vysvětlil jsem mu, že český průvodčí mě nenavštívil a já ho nikde nezahlédl. Průvodčí mi oznámil, že jsem ho měl aktivně vyhledat a žádal po mně zakoupení nové jízdenky. Snažil jsem se mu vysvětlit, že mám u sebe jen české peníze, pár forintů, srbské dináry, kreditní kartu a zaplacenou jízdenku. Oznámil mi, že si mám v nejbližší stanici vystoupit. Já mu oznámil, že si nevystoupím, že mám platnou jízdenku. Prý jestli nevystoupím, nechá mě vyvést policií. Nevystoupil jsem.

Policie zprvu nechápala, proč mě má vyvést, když držím v ruce jízdenku na mé jméno, ale průvodčí ji to vysvětlil. Ještě jsem se já snažil vysvětlit, že je to poslední a jediný vlak do Bělehradu a že jsem si jízdenku zaplatil, ale… Země Lhostejnost. Vyvedli mě jak uličníka.

Vlastně jsem šel dobrovolně, neboť na mě chtěli hodit zpoždění, jestli okamžitě nevystoupím. Stanice Nové Zámky. Policie mi oznámila, že mohu jít k bankomatu a koupit si nový lístek. A jako kam, když mi odjel poslední vlak? Žádal jsem potvrzení po policii, že mě vyvedla z vlaku. Oznámili mi, že jsem vyveden nebyl, protože nebylo použito donucovacích prostředků. Země Lhostejnost.

Na číslo českých drah jsem se nedovolal. Z Nových Zámků do Bělehradu jsem ten den jel stopem, s mezinárodní jízdenkou v kapse, prý neplatnou, ač zaplacenou.

Co je to za stát, který v byrokratické mašinerii drtí slušné občany? Co je to za průvodčího, který si léčí své komplexy na cestujících a proč ho Slovenské dráhy vůbec zaměstnávají? Co je to za policii, která má chránit občana? Co je to za mezinárodní jízdenku, která nutí občana běhat po vlaku a prosit u veřejných záchodků českého průvodčího o oražení? V jaké zemi to žijeme? Země Lhostejnost.

Autor: David Bohatý | středa 18.4.2012 17:52 | karma článku: 36,52 | přečteno: 2854x
  • Další články autora

David Bohatý

Umřeme všichni – je to děsivé?

Byly doby, kdy nás strašila každodenní mediální masáž ohledně řecké krize, kdy hrozilo zhroucení eura, nová hospodářská krize a pád do obrovské chudoby.

10.10.2020 v 20:10 | Karma: 30,75 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Společnost

David Bohatý

Přátelský Írán

Pokud se našim blízkým zdály cesty do Nepálu, Indie, Kosova, Albánie, či Maroka nerozumné, navštívit Írán se jim zdálo přímo šílené.

26.8.2019 v 6:26 | Karma: 31,77 | Přečteno: 1441x | Diskuse| Cestování

David Bohatý

Jak ušetřit? Zkušenosti a doporučení.

Uložit si dnes peníze tak, aby Vám samy vydělávaly a neožírala je inflace, je kumšt. Ukáži Vám několik možností, ale klasické banky mezi nimi nehledejte.

12.8.2019 v 6:12 | Karma: 19,79 | Přečteno: 854x | Diskuse| Ekonomika

David Bohatý

Nepálský Himálaj se zastávkou v Dillí a v Dubaji.

Rozhodli jsme se s mojí ženou Terkou, že pojedeme do jedné z nejchudších zemí v Asii a budeme tam chodit pěšky.

26.11.2018 v 6:06 | Karma: 26,23 | Přečteno: 971x | Diskuse| Cestování

David Bohatý

Nadměrný hluk je podle hygienické stanice v Brně v pořádku.

Byznys a lobismus ohýbá právo a lidé, kterých se to dotýká, pouze klopí hlavu. Mají ale nějakou možnost? Mohou se obrátit na vykonavatele práva, na ty, které si povinně platíme, aby nám pomáhali dělat život kvalitnější? Pomůže to?

15.8.2018 v 6:06 | Karma: 28,61 | Přečteno: 1384x | Diskuse| Brno
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Budoucnost válčení? Stíhačka řízená AI obstála v „boji“, vezla i šéfa letectva

3. května 2024  21:23

Americký šéf letectva Frank Kendall se poprvé proletěl experimentální stíhačkou F-16, kterou místo...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28,  aktualizováno  21:13

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  20:58

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene
Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3079x
Obdivovatel Švejka, ale především člověk, který rád cestuje a občas i píše.

http://cz.linkedin.com/in/david-bohatý-91303169