Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

drogerie DM – Davaj Mergle

O rozdílech mezi Německou a Českou DM drogerií bylo již napsáno mnohé. To, že jsou identické produkty v Česku až dvakrát dražší než v Německu, víme. Ovšem objednat si fotografie od této společnosti, 

to chce mít oči na stopkách, či povrch těla tlustokožce.

Potřeboval jsem vcelku rychle vyrobit jednu větší fotografii, a tak jsem se obrátil na FOTO Paradies společnosti DM drogerie.

„No fajn,“ říkám si, „ať se to jmenuje třeba FOTO Paradidymis, hlavně že mi dodají tu fotografii za solidní cenu a včas.“

Našel jsem si na jejich stránkách plakát 20 x 30 cm za 33.90 Kč. Cena před zlevněním je uvedena za 39.90 Kč. „No nekupte to, když je to tak levný“, řekl by obklopen sněženkami pan Leli.

Tak jsem plakát upravil a vložil do bezedného internetového košíku.

„Ale co to?“ zírám.

„Dopravné a balné za 129 Kč? Spadli z jahody? To bude mít pouzdro z cedrového dřeva?“ mudruju.

„Aaaa, tady se dá ještě zvolit způsob doručení. Vyzvednutí ve fotosběrně za 59.90 Kč,“ pomalu odkrývám taje objednávky.

„Hmmm, drsné, to už moc solidní cena není. Ještě když si pro to musím zajít k nim na prodejnu. Nu což,“ říkám si, „doobjednám ještě pár fotografií, ať se mi cena alespoň trošičku rentuje, stejně jsem je chtěl vyvolat.“

A přihazuji do imaginárního košíku 12 fotografií premium 15 x cca 20 cm za 18,90 Kč*.

„Zas nějaká hvězdička u ceny, co že to píšou?“ hledám odkaz na hvězdičku.

„Uvedené ceny jsou doporučené prodejní ceny. Ke každé zakázce účtujeme dopravné a balné dle platného ceníku. Ceny jsou včetně DPH.“

„Jasně, to vím, s tím už jsem se jakž takž srovnal,“ pomyslím si a už dál nic neřeším. A protože dost spěchám, odesílám košík k zpracování.

Saturnina můžete číst třeba dvacetkrát, ale přísloví: „Spěchej pomalu“, „Práce kvapná, málo platná“, „Co se vleče, neuteče“ a ani to o měření a řezání se Vám v tu chvíli nevybaví.

Než byste řekli Eyjafjallajökull, přicházejí mi dva emaily, ve kterých jsou tyto tabulky:

PočetProdukt
133.9033.90
159.9059.90

 

PočetProdukt
1218.90226.80
159.9059.90

 

 

Z hrdla jsem vyhrknul hlubokou hlásku „H!“, a rozvinul ji v louku vět, plnou květů peprných. Zakázku, pro kterou si musím zajít do prodejny DM, mi rozdělili na dvě a za dopravné a balné mi naúčtovali 119.80 Kč.

„To dopravují z Číny? To těžko, tam odtud je dopravné povětšinou zdarma. Já k tomu nechci brokátovou stuhu!“ lamentuji.

Když došla slova, co by se do mramoru tesat dala, naštván na sebe i na prodejce, okamžitě píši reklamaci.

Druhý den mi přichází odpověď od Nikol ze Zákaznického centra.

„Velice se Vám omlouváme za způsobené potíže. Jsme si vědomi, že takovéto věci se nám stávat nesmějí. Přijměte prosím od nás malou pozornost, kterou je nejnovější model Škody Kodiaq. Klíčky od vozu Vám předá náš zástupce pro Českou Republiku Guntram Jebavý. Věříme, že nám zachováte Vaší přízeň a ještě jednou se Vám hluboce omlouváme.“

Omlouvám se, ale tuto kachnu jsem si odpustit nemohl. Nikol napsala toto, cituji:

„Pokud objednáváte více druhů fotoproduktů, je možné, že Vám bude naúčtován manipulační poplatek vícekrát. Každý fotoprodukt se vyrábí jiným způsobem a některé i na různých místech a mají odlišnou dodací lhůtu, a proto je manipulační poplatek účtován ke každému druhu fotoproduktu zvlášť.

Pokud o objednané fotozakázky nemáte již zájem, máte možnost si je po jejich vyhotovení nevyzvednout.“

„Nevyzvednout mi radí? To známe tyhle vtípky“, brblám si již odevzdaně.

„Nevyzvednu a za deset let mě exekutor zabaví barák, známe lidi svého kmene. No, raději si přečtu ty jejich všeobecné podmínky. Pro příště. Když jsem nebyl schopen si je přečíst před tím a slepě jsem důvěřoval solidnosti firmy. Zas ale nechci půl života prožít čtením všeobecných obchodních podmínek (h)různých firem, zákonů, ústav států, předpisů, vyhlášek, nařízení….,“ stále brblám, hledám a nacházím.

„Uff, čtyři strany A4, samé odborné, právnické pindy,“ a zas hledám, hledám a nacházím.

Tady to je:

V. Práva a povinnosti Zákazníka

2. Za fotozakázku zpracovanou a dodanou Zhotovitelem je Zákazník povinen uhradit cenu dle platného ceníku v den uzavření smlouvy nebo potvrzení objednávky Zhotovitelem. Cena fotozakázky se skládá z ceny produktu, dopravného a balného a platného DPH, vše podle platného ceníku Zhotovitele.

A tady:

IX. Závěrečná ustanovení

5. Zákazník bere na vědomí, že uzavírá smlouvu o dodávce služeb, případně zboží, které bylo upraveno podle přání Zákazníka a zadáno okamžitě po objednání do výroby, aby byla dodržena lhůta pro dodání uvedená v ceníku. Proto nemá Zákazník podle § 1837 občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu. Zákazník dále bere na vědomí, že po odeslání objednávky do výroby už nelze fotozakázku z technických důvodů produkčního systému stornovat a tato bude vyrobena.

„Pěkné. Tak nevyzvednout mi radí, porušit smlouvu mi radí. A kdo potom zaplatí výrobu, dopravné, balné, skladné, skartování, exekuci, soudy, mučení před popravou, popravu, pohřeb…,“ běží mi hlavou myšlenky na pomalé přizpůsobení se.

Za dva dny po objednání mi přichází dva emaily v rozmezí dvou vteřin od sebe.

dm@dm-drogeriemarkt.czdm@dm-drogeriemarkt.cz

„Hmmm, tak asi to nevyrábí na různých místech, jak psala Nikol,“ říkám si a začínám mít jasno, že jsem pro ně jen malý český blbec.

 „Vaše fotozakázka bude zaslána na Vámi zvolenou prodejnu dm, kde bude za 3 pracovní dny připravena k vyzvednutí,“ píší v emailech.

„Hmmm, tak asi to nemá odlišnou dodací dobu, jak psala Nikol,“ říkám si a ztrácím veškeré pochyby.

Přicházím do prodejny DM pro své fotografie. Dostávám dvě zcela stejné obálky, jejichž zabalení bylo otázkou deseti vteřin. Jedna obálka by bohatě stačila pro celou zakázku.

Tímto je vše potvrzeno a dohnáno do ad absurdum.

Platím za fotky, a k tomu 119.80 Kč za poštovné a balné, a odcházím se zchladit do sychravého podzimu.

Hlavou mi běží film „Zlaté dno“ s Vlastou Burianem, v němž učil jednu slečnu v papírnictví, jak se chovati k zákazníkům. Kdeže loňské sněhy jsou, dneska na to po většinou prodejci hází Lorbeer.

O prachy nejde, vem je čert, ale co ten vyšší princip mravní?

Já vím, já vím, nic mi neříkejte, moje blbost. Chtěl jsem se ale s Vámi o ni podělit.

No, mohu být rád, že mi každou fotku nezabalili zvlášť. Zásilka došla v pořádku, vcelku rychle a fotky byly skoro přesně oříznuty, takže vlastně ta nadnárodní company není úplně tak špatná, že?

Ponechme stranou otázku, zda měl Cimrman pravdu, když napsal: „Tam, kde hy-, tam, kde hy-, kde hynuli sobi, Čech se přizpůsobil.“.

Autor: David Bohatý | pondělí 17.10.2016 6:10 | karma článku: 41,93 | přečteno: 6234x
  • Další články autora

David Bohatý

Umřeme všichni – je to děsivé?

Byly doby, kdy nás strašila každodenní mediální masáž ohledně řecké krize, kdy hrozilo zhroucení eura, nová hospodářská krize a pád do obrovské chudoby.

10.10.2020 v 20:10 | Karma: 30,75 | Přečteno: 1498x | Diskuse| Společnost

David Bohatý

Přátelský Írán

Pokud se našim blízkým zdály cesty do Nepálu, Indie, Kosova, Albánie, či Maroka nerozumné, navštívit Írán se jim zdálo přímo šílené.

26.8.2019 v 6:26 | Karma: 31,77 | Přečteno: 1438x | Diskuse| Cestování

David Bohatý

Jak ušetřit? Zkušenosti a doporučení.

Uložit si dnes peníze tak, aby Vám samy vydělávaly a neožírala je inflace, je kumšt. Ukáži Vám několik možností, ale klasické banky mezi nimi nehledejte.

12.8.2019 v 6:12 | Karma: 19,79 | Přečteno: 854x | Diskuse| Ekonomika

David Bohatý

Nepálský Himálaj se zastávkou v Dillí a v Dubaji.

Rozhodli jsme se s mojí ženou Terkou, že pojedeme do jedné z nejchudších zemí v Asii a budeme tam chodit pěšky.

26.11.2018 v 6:06 | Karma: 26,23 | Přečteno: 971x | Diskuse| Cestování

David Bohatý

Nadměrný hluk je podle hygienické stanice v Brně v pořádku.

Byznys a lobismus ohýbá právo a lidé, kterých se to dotýká, pouze klopí hlavu. Mají ale nějakou možnost? Mohou se obrátit na vykonavatele práva, na ty, které si povinně platíme, aby nám pomáhali dělat život kvalitnější? Pomůže to?

15.8.2018 v 6:06 | Karma: 28,61 | Přečteno: 1384x | Diskuse| Brno
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 27
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3079x
Obdivovatel Švejka, ale především člověk, který rád cestuje a občas i píše.

http://cz.linkedin.com/in/david-bohatý-91303169